
V času načrtovanja spletne strani ali trgovine se kaj hitro prikradejo kakšne napake, ki lahko odločajo o tem, kako uspešni boste na koncu v svojem poslu. Ena pogostejših napak pri tem je zagotovo izbira ustreznega gostovanja, ki poglavitno vpliva na delovanje spletne strani.
Gre namreč za to, da je lahko gostovanje hitro in stabilno, ali pa obratno – počasno in nezanesljivo. Kako izbrati ustreznega ponudnika, kaj naj ta nudi in o tem, katera vrsta gostovanja bi bila sploh prava za vas, pa v nadaljevanju.
1. Kakšno spletno stran načrtujete?
V procesu načrtovanja spletne strani ali trgovine naj ne bo v ospredju zgolj vsebinska zasnova. Pomislite na to, kako zahtevna bo vaša stran, ali boste potrebovali kakšna posebna orodja in seveda, koliko obiska približno pričakujete.

Obstaja kar nekaj različnih vrst in paketov gostovanj, ki se razlikujejo po tem, kar nudijo, a ni rečeno, da je za vas najdražje vedno najboljše. Prav tako pa si ne želite zaradi nižje cene izgubljati kupcev, ki bodo s prepočasne spletne strani raje odhajali h konkurenci.
2. Izbira kvalitetnega ponudnika
Za začetek poiščite dobrega ponudnika spletnega gostovanja. Če se sprašujete, kako vedeti, kateri je najboljši in najbolj kvaliteten, prisluhnite debatam na forumih, preverite ponudbo in bodite predvsem pozorni na to, koliko časa je že na trgu.
Takšen spletni ponudnik ima na voljo tudi sodobno tehnično opremo ter vso potrebno podporo za nemoteno delovanje. Kar se podpore tiče, pa si boste še kako želeli tiste, ki je namenjena uporabnikom. Ta mora biti na voljo 24 ur na dan, biti mora ažurna in svojim uporabnikom nuditi pomoč na ključ.
3. Izbira ustrezne vrste gostovanja
Ko boste enkrat vedeli, kakšne potrebe bo imela vaša spletna stran, boste lažje izbrali tudi ustrezno vrsto gostovanja. Za veliko večino tistih, katerih spletne strani niso pretirano zahtevne, je najboljša opcija deljeno gostovanje. Je cenovno najugodnejša, nezahtevnim stranem pa nudi popolnoma vse – od hitrega do nemotenega delovanja. Deljeno gostovanje primerno za običajne spletne strani, bloge in manjše spletne trgovine.
Če bo vaša stran potrebovala nekaj več in tudi določen zasebni prostor, si lahko omislite VPS gostovanje, ki je v resnici vaš osebni virtualni strežnik. To pomeni, da v upravljanje dobite svoj del fizičnega strežnika, kljub temu pa se boste izognili stroškom, kot so elektrika, vzdrževanje, internet in ostalo, kar pride v poštev, kadar imate v lasti povsem svoj strežnik.
V primeru, da v podjetju za svoje spletno mesto potrebujete popolnoma svoj strežnik, ki bo namenjen le vam, lahko tega tudi najamete. Gre za namensko oziroma dedicated gostovanje, ki je dokaj podobno VPS gostovanju, le da v tem primeru lahko konfigurirate strojno in programsko opremo po svojih željah.
Ste spletna agencija in želite strankam ponuditi svoje pakete gostovanja? To je mogoče s tako imenovanim reseller gostovanjem, ki ga omogočajo najboljši ponudniki in svojim strankam na ta način dajo popolnoma proste roke pri oblikovanju lastnih paketov, cen in oglaševanja storitve pod lastno blagovno znamko.
Imate svoj strežnik, a zanj nimate ustreznega prostora in podpornega osebja? Potem lahko izberete kolokacijo. V tem primeru boste svoj strežnik fizično prinesli na lokacijo ponudnika, ki bo poskrbel za vse ostalo, kar spada poleg. Prostor za strežnik, električno napajanje, varnost pred poplavami, požari, tatvinami ipd., primerno hlajenje sistema ter kakovostno povezavo z internetom.
Zaradi napačne izbire ob promet
Morda na začetku na to niti ne bi pomislili, a v primeru, da izberete napačno spletno gostovanje, se vam lahko pripeti naslednje. Sčasoma obisk vaše spletne strani naraste, morda se naslov strani pojavi v kakšnem popularnem mediju in obisk poskoči. Takrat se lahko spletna stran začne nalagati počasi ali pa se sploh ne naloži. Obiskovalci in potencialni kupci jo bodo nezadovoljni zapustili in po vsej verjetnosti odšli h konkurentu.